Czy reklama w formie ulotki jest wciąż skuteczna?

​Marketing i promocja własnej działalności jest obecnie priorytetem każdej firmy - bez względu na jej rozmiar i branżę w której działa. Z uwagi na to, że obecnie żyjemy w świecie gwałtownego postępu technologicznego i cyfryzacji, to właśnie Internet stał się przysłowiowym domem dla większości działań marketingowych. Reklamy produktowe, kampanie w mediach społecznościowych, a także działania z zakresu SEO sprawiły, że tradycyjne formy promocji jak np. ulotki, odeszły w zapomnienie. Jednak czy klasyczna reklama właśnie w formie niepozornej ulotki może być nadal skuteczna?

Marketing online - dlaczego firmy go pokochały?

Marketing online to zbiorcza nazwa działań prowadzonych na łamach sieci, które mają na celu wypromowanie firmy, jej produktów, a także wyrobienie sobie pozytywnej opinii o niej. Faktem jest, że do rozwoju tej dziedziny przyczynił się gwałtowny i dynamiczny rozwój Internetu. To z kolei spowodowało prawdziwy wysyp innowacyjnych narzędzi, które ułatwiają kreowanie przekazu, a także pozwalają na precyzyjne targetowanie grupy docelowej. Co więcej, marketing online pozwala na szybkie i precyzyjne działanie - co stało się jedną z jego największych zalet. Wykreowanie kampanii, która może być całkowicie nadzorowana z poziomu laptopa zajmuje mało czasu, a dodatkowo jest skuteczne. Jednocześnie trzeba również zauważyć, że marketing online nie jest pozbawiony wad.

Jakie są mankamenty internetowego marketingu?

Okazuje się, że mimo gloryfikacji zalet marketingu internetowego, nie można "przymknąć oczu" na jego niekwestionowane wady. Przede wszystkim, żyjemy w dobie zaciętej konkurencji w każdej branży. To z kolei sprawia, że kreowane przekazy stają się coraz bardziej nachalne i oczywiste. Wskazują na to przede wszystkim użytkownicy sieci, którzy mają dość wyskakujących pop-up'ów oraz innych reklam. Dodatkowo kampanie produktowe prezentują ofertę firmy jedynie kilka sekund, a następnie bezpowrotnie znikają. W tak krótkim czasie, żaden z potencjalnych klientów, nie będzie w stanie podjąć decyzji zakupowej.

Reklama w formie ulotki - powrót do tradycji się opłaca!

Reklama w formie ulotki, czyli mówiąc prościej powrót do klasycznego marketingu offline staje się coraz bardziej opłacalny. Dlaczego? Z bardzo prostego powodu. Ulotka ma postać fizyczną. W praktyce oznacza to, że użytkownik musi wziąć ją do ręki, poczuć jej strukturę, a także mimowolnie spojrzy na nią i zapozna się z jej treścią. Dodatkowo, fizyczna forma reklamy ma to do siebie, że zawsze można do niej powrócić. Nie znika ona po kilku sekundach - ulotkę można zabrać do domu i spojrzeć na nią wtedy, kiedy przyjdzie na to ochota. W ten właśnie sposób zaznacza się ogromna przewaga marketingu offline nad marketingiem online. Jednak - nie ukrywajmy - w dzisiejszych czasach, połączenie obu tych strategii, pomoże osiągnąć spektakularny sukces.

Ulotka, która przyciąga wzrok - jaka powinna być?

Reklama w formie ulotki musi wzbudzać zainteresowanie i przyciągać wzrok. Tylko i wyłącznie wtedy spełni ona swoją rolę. Okazuje się, że chodzi tu nie tylko o projekt graficzny i dobór kolorów. Kluczem do sukcesu jest także skorzystanie z usług profesjonalnej drukarni jak np. KseroA0.pl. Pracujący tam specjaliści zaproponują odpowiedni papier, jego gramaturę, a także zadbają o to, by finalny efekt wydruku spełnił oczekiwania nawet najbardziej wymagających. Tak przygotowana ulotka z pewnością świetnie sprawdzi się podczas eventów i innych wydarzeń, podczas których można ją wręczyć potencjalnym klientom.

Artykuł sponsorowany

Autor

Redakcja

bypoznan.pl

Komentarze (0)
Zostaw komentarz